Форум ІЦП

 
 Допомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників      Зареєструватись на форуміЗареєструватись на форумі 
 НалаштуванняНалаштування   Увійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Бачення можливості співслужіння з священиками некатоликами..

 
       Форум ІЦП Основна сторінка форуму -> Питання каноністові
попередня тема :: наступна тема  
Автор Повідомлення
forum_admin



З нами з: 11.10.06
Повідомлень: 50

Написане: Thu Feb 28, 2008 12:53 pm    Тема повідомлення: Бачення можливості співслужіння з священиками некатоликами..

Слава Ісусу Христу!
Шановна редакціє, знаючи про Кан. 702, а саме, про заборону співслужіння Св. Літургії католицьким священикам з священиками чи служителями некатоликами, прошу написати своє бачення можливості такого співслужіння з священиками некатоликами, наприклад з УПЦ КП чи навіть з МП. А також мені стало відомо про звернення Блаженнішого Любомира до Апостольської Столиці про можливість зміни чи винятковості у застосуванні цього канону для УГКЦ у рамках екуменічного діалогу. Тому мене цікавить детальніше про зміст цього звернення, де можна його віднайти (можливо воно є розміщене на сайті УГКЦ чи де інде) і якою була відповідь на це Апостольської Столиці. Наперед вдячний, у молитвах за вашу працю.

Павло
Догори
forum_admin



З нами з: 11.10.06
Повідомлень: 50

Написане: Thu Feb 28, 2008 12:56 pm    Тема повідомлення: Бачення можливості співслужіння з священиками некатоликами..

Слава навіки!

Шановний п. Павле!

Тема співслужіння Євхаристійного канону Літургії є вельми цікава і ставлення до цього залежить від нашого погляду на саму Церкву. Хто сприйматиме Церкву як фортецю до якої не можна допустити ворога, той буде мати інший погляд на сослужіння від того, що розуміє Церкву як смиренну Господню служницю, яка має на меті запросити чим більше гостей до відкритих дверей царства.

Найкращу відповідь на це питання висловлюють українські греко-католицькі богослови у документі «Висновки та пропозиції Конгресу богословів УГКЦ
«Євхаристійне Сопричастя – виклик традиції та сучасності
для традиційних Церков», який був скликаний Українським Науковим Богословським Товариством 2-4 січня 2007 р. Б. у м. Львові. https://icl.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=233&Itemid=81

Вони так пишуть:
«4. КАНОНІЧНИЙ АСПЕКТ
4.1 Ми обнадієні фактом, що на деякий час (16 грудня 1969 р.Б. – 29 червня 1986 р.Б.) між Російською Православною й Римо-Католицькою Церквами були зняті заборони про євхаристійну гостинність в рамках, окреслених ІІ Ватиканським Собором. Митрополит Нікодим, який очолював відділ зовнішніх церковних відносин Московського Патріархату, пояснив це тим, що «Православна і Римо-Католицька Церкви мають однакові вчення про Святі Таїнства і взаємно визнають дійсність Таїнств, які звершуються в них». Це рішення згодом не було відмінене, тільки постановлено «відкласти його застосування», тому що «ця практика не розвинулась», і висловлено бажання узгодити це рішення з іншими Православними Церквами.
4.2 Ці факти ще раз засвідчують, що припинення євхаристійної гостинності між Православними й Католицькими Церквами має радше дисциплінарно-канонічний, ніж догматичний характер. Це сповнює оптимізмом щодо дії Святого Духа, який просвічуватиме наші Церкви і вказуватиме на час, коли можна буде знову відновити євхаристійну гостинність між ними. Така практика як виняток існує вже між Українською Греко-Католицькою Церквою і Українською Автокефальною Православною Церквою та Українською Православною Церквою Київського Патріярхату, що зроджує надію на те, що євхаристійна гостинність Української Правлославної Церкви знову буде відновлена для всіх членів Церков Київського Хрещення.
4.3 У тому ж самому дусі потрібно Східним Церквам Римського Сопричастя усвідомити потребу перегляду або доповнення кан. 702 Кодексу Канонів Східних Церков для того, щоб дозволити у виправданих випадках співслужити з православними пресвітерами, отримавши попередньо благословення правлячих архиєреїв, а також усунувши можливі непорозуміння вірних. Така зміна ґрунтується на тому, що стосовно Католицьких Церков не всі «некатолицькі священики або служителі» посідають той сам статус: найближчими до східних католиків у багатьох аспектах церковного передання є православні. Таке рішення уможливило б Східним Католицьким Церквам, які перебувають у багатовіковому римському сопричасті, жити за принципами східної еклезіології.
4.4 Це питання своєю чергою вимагає перегляду низки інших дисциплінарних розпоряджень і канонів, які стосуються інших Святих Таїнств. Зокрема, виглядає актуальним питання, чи дійсно Таїнство Подружжя греко-католиків з православними можна по-богословському називати мішаним подружжям, а якщо ні, то який це буде мати наслідок для дотичних канонів ККСЦ.»

Також існує подібна думка «Точки для роздумів стосовно допуску нез’єдинених священнослужителів до літургічного сослужіння у Католицькій Церкві візантійського обряду. Доповнене «Слово» Звернення Преосвященного Правлячого Єпископа Івано-Франківського Соброна Мудрого до Європейського Синоду Єпископів у жовтні 2005 р.Б., виголошене на Когресі Богословів УГКЦ 2 січня 2007 р.Б.», що на сайті: https://icl.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=193&Itemid=81
Зокрема варто прочитати виступ правлячого єпископа Івано-Франківська Володимира (Війтишина) під заголовком «Спільне сослужіння Церков – це Христовий мандат» [url][https://icl.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=194&Itemid=81].[/url]
Щодо Блаженнішого патріярха Любомира, то про його виступ перед Римським Синодом Єпископів у жовтні 2005 р. можна довідатися із статті «Глава УГКЦ висловився за широку дискусію на тему співслужіння Пресвятої Євхаристії», що на сайті: http://www.ugcc.org.ua/ukr/press-releases/article;2421/
Щодо відповіді Апостольської Столиці то Римський Престол говорить одне, а Єрусалимський друге. Щодо Єрусалимського престолу, читайте мою статтю «Досвід мелхітів у спробі відновлення сопричастя з православними» на сайті https://icl.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=190&Itemid=81

Щодо Римського Апостольського Престолу, то його офіційна візія Церкви є іншою ніж Київське бачення Церкви і Римська Церква поки що не може розуміти київського церковного буття, так само як зрештою Москва і Царгород. Для того потрібно в першій мірі святості і церковного росту Церков, які виросли із Володимирового Хрещення та позбуття синдрому уніятизму (Римського, Московського чи Царгородського).

Бувають різні випадки в житті і вони, як дари послані Святим Духом, визначають не тільки майбутню візію Церкви, але й заохочують знаходити шляхи для їхньої реалізації. Я, наприклад, вже відправляв Літургію на якій первосвящениками були два греко-католицькі єпископи разом із офіційно співслужащим православним протопресвітером. Так само наші богослови знають про одного поважного греко-католицького єпископа, який у виняткових обставинах співслужив Літургію із православним єпископом, а коли запитав римського кардинала про оцінку цієї молитви останній відповів: «Добре ти сину вчинив».
Догори
Показувати:   
       Форум ІЦП Основна сторінка форуму -> Питання каноністові Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете витирати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі


Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
Ukrainian translation