Інститут Церковного Права

Головна Статті та Публікації Подавання Пресвятої Євхаристії немовлятам
18.10.2007
ІЦП
Головна
Новини
Статті та Публікації
Видання Інституту
Проекти Інституту
Про ІЦП
Конгрес Богословів УГКЦ
УБНТ
Законодавство
Собори
Синод
Збірки законів
Послання і листи
Літургійне Право
Окружні послання Римських Архиєреїв
Розділи сайту
Бібліотека
Питання каноністові
Світова Періодика
WEB-ресурси
Архів
Документи
Пошук
Електронний каталог ІЦП
Дипломні роботи
Судочинство
Авторизація





Забули пароль?
Ще не зареєстровані? Реєстрація
 
 
Дорогі колеги!!!
Інститут Церковного Права ім. свщмч. Андрія Іщака

Запрошує на семінар каноністів

Тема: Організація душпастирства згідно рішень синодів Києво-Галицької Митрополії в роках 1596-1991.

Доповідач: о. д-р Роман Шафран

Четвер, 25 жовтня 2007 р. о 15 год. музей Йосифа Сліпого

 
 


Подавання Пресвятої Євхаристії немовлятам
Написав пресв. Микола Яворський, Львів   
09.02.2007
Вступ
З огляду на те, що порушена тема, є актуальною з ряду причин, а саме: Рік Пресвятої Євхаристії, Євхаристійний конгрес, що проходив у Львові 24 - 25 червня 2005 року. Бажаємо коротко розглянути суть справи, яка має вагоме значення у щоденному душпастирстві Київської Церкви свого права.[1]

1. Богослужбові книги про причастя немовлят
Хоч у требнику виданому у Римі 1973 року не подано практичних вказівок щодо причастя немовлят,[2]  проте у чині св. Миропомазання читаємо наступні слова молитви: „Сам, Владико, царю добросердний, даруй йому (або їй)... причастя святого тіла і чесної крови Христа Твого.”[3]  
Цікавим є й те, що у требнику виданому Православною Церквою, також є відсутні приписи, які б стосувалися причастя новоохрещених дітей.[4]
Тому, виправданим є очікувати, що практика причастя немовлят, яка належала до дуже раннього звичаю Східної Церкви,[5]  найде своє належне відображення у повному виданні требника, українською мовою, що передбачає тимчасове видання требника 2001 року.[6]

2. Причастя новоохрещених дітей у світлі документів Церкви
Відіграючи важливе значення у відновленні східнохристиянської традиції, Другий Ватиканський Собор, підтверджує і похваляє старинний правопорядок щодо св. Таїнств, який зберігається у Східних Церквах, як також і практику в їх відправлюванні та звершенні, а також бажає, щоб вона була відновлена.[7]  
Цей принцип, послідовно підтверджує Східне католицьке церковне право,[8]  де зокрема наголошується, що Пресвята Євхаристія повинна подаватись після хрещення і миропомазання якнайшвидше.[9]
Продовжуючи думку церковного законодавця, в інструкції застосування літургійних приписів ККСЦ, йде мова про те, що „... завданням компетентних властей є вжити заходи для повернення попередньої практики і розробити норми, які більше відповідали б їхній власній традиції... Євхаристія – це хліб життя, і дітей треба постійно ним годувати від того часу, щоб вони духовно зростали... зростаючи аж до „звершенності мужа, до міри повного зросту повноти Христа” (Еф 4: 13)...повинно бути зрозумілим, що втаємничення у тайну Христа буде повністю здійсненим лише після отримання перших трьох таїнств”.[10]  Про це також авторитетно заявляє Катехизм Католицької Церкви.[11]
Крім того, про важливість якомога більш раннього допущення дітей до св. Причастя підкреслив у спеціальному листі з нагоди Року Пресвятої Євхаристії, префект Конґреґації у справах духовенства, кардинал Даріо Карільйон Ойос, пишучи таке: „Чим менша дитина, тим більше її серце гідне прийняти Ісуса Євхаристійного.”[12]

Висновок
До того часу, поки на законодавчому рівні будуть випрацьовані відповідні норми подавання Пресвятої Євхаристії новохрещеним дітям, на нашу думку, у повсякденному душпастерстві, з успіхом вже можна застосовувати практику ранньої Церкви, зволожуючи язик освяченим вином новохрещеним немовлятам,[13]  для здійснення втаємничення у тайну Христа.



 [1]Київська Католицька Церква, це нова назва УГКЦ, запропонована академічними колами.
 [2]Пор. Малий требник, Рим 1973. – С. 24 - 52.
 [3]Див. Там само. – С. 47.
 [4]Пор. Требник, Всеукраїнська видавнича православна місія, [sine loco] 2000. – С. 36 - 61.
 [5]Пор. М. Stasiak, Wplywy Lacinskie w statutach Prowincjalnego Synodu Zamojskiego (1720),  W: RTK 22 (1975) z. 5, s. 97 - 98.
 [6]Пор. Требник, Львів 2001. – C. 4.
 [7]Пор. Декрет про Східні Католицькі Церкви, ч. 12, в: Документи Другого Ватикаиського  Собору, Львів 1996.
 [8]Пор. Кодекс Канонів Східних Церков, Рим 1993 (= ККСЦ), кан. 710.
 [9]Пор. ККСЦ, кан. 697; КПП УГКЦ, кан. 86, в: Благовісник Верховного Архиєпископа УГКЦ  Блаженнішого Любомира Кардинала Гузара, № 1, Львів 2001.
 [10]Див. Конгрегація у справах Східних Церков. Інструкція застосування літургійних приписів  ККСЦ , Львів 1998. – ч. 51.
 [11]Пор. ККЦ, 1233.
 [12]Див. Парафіяльна газета, № 3 (360) 13 лютого 2005 р., Київ. С. 1.
 [13]Пор. М. Stasiak, Wplywy Lacinskie..., art. cyt., s. 97 - 98.

 
Назад
Інститут церковного права © 2005-2006 icl.org.ua
© ІCL, 2005-2006. Контакт: